2011. március 24., csütörtök

Katarzisra várva...

* * *
Aki a holnapi meccs szakmai felvezetésére kíváncsi, az nézzen körbe az NSO, a FourFourTwo, a Telesport, az Origo, az Index vagy az MTI oldalán. Ezekhez képest nemigen tudok újat mondani.
* * *
Katarzisra mindenkinek szüksége van. Ebben a dologban az a fantasztikus, hogy minden ember másban találja meg ezt a csodálatos érzést. Van, aki egy jó koncerten, van, aki moziban, van, aki vezetés közben és így tovább. Az emberek, mint sok minden másban, ebben is különböznek. Nekem például a sport jutott.

Hogy ez jó-e, vagy nem, még én sem tudom mindig megítélni. Azért merülnek fel bennem kérdések, mert a magyar sport (ha tetszik-ha nem) lélekvesztőként imbolyog az óceánon. Lehetetlen nem észrevenni, hogy szinte minden sportágban visszafejlődés tapasztalható (persze üdítő kivételek mindig akadnak). Na ez az, ami olyan különleges pillanatokban, mint például a holnapi selejtező, nem jutnak az ember eszébe. És ez így is van jól.

A különböző mérkőzések, tornák, világversenyek jó lehetőséget adnak arra, hogy kibillenjünk a mindennapok szürkeségéből. A szurkoló az esemény minden pillanatában együtt él-mozog-lélegzik kedvenc sportolójával/csapatával és az élmény csak még nagyobb lesz, ha hazája képviselőinek szurkolhat valaki a nézőtéren. Ilyenkor az egész stadion, sportcsarnok, uszoda stb. egy emberként ugyanazt akarja: a hazai győzelmet (leszámítva néhány vendégszurkolót, de jó esetben nekik nincs okuk a hangoskodásra). 

Volt már szerencsém többször helyszínen szurkolni. Fantasztikus érzés, amikor több ezer ember együtt harsogja a szurkolói rigmusokat. És amikor a végén a versenyző/csapat nyer... na akkor jön a katarzis -legalábbis nekem-. Ez egy leírhatatlan dolog. Én is voltam már ebben a csodálatos állapotban, például itt, itt vagy épp itt (most újranéztem az első kettőt - huh, még mindig beleremegek).

Focimeccsen viszont ez még nem adatott meg. Eddig nem hoztam szerencsét a magyaroknak (eddigi "eredményeim": 0-1, 0-3, 0-5, 1-2). Remélem, ez holnap másként lesz. Már csak azért is, mert a hírek szerint minden jegyet eladtak (ez kb. 25.000 nézőt jelent - hogy miért ennyit, az egy külön poszt témája lehetne...), ez pedig azt jelenti, hogy remek hangulat várható. Hangos szurkolás, zászlók, dudás, ordibálás, fütty ... és ÖRÖM.

Remélhetőleg lesz rá ok. Mindent összefoglalva ideális a helyzet egy nagy-nagy, egy igazi KATARZISHOZ. Én már várom. 25.000 társammal együtt. Hajrá Magyarok! 

Sok ilyet kívánok holnapra (a videó a FourFourTwo facebookos oldaláról jött).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése